Bloggintresserade

fredag 19 augusti 2011

En fotölj

En fotölj till far.
Denna har jag gjort efter en tepåse-ask som jag klippt i två delar och limmat ihop.Av locket blev det nu en sittdyna och ett ryggstöd.Klippt ner ryggstöd/armstöd och vikt in framsidan ca 1cm,eftersom jag tyckte att stolen blev lite för hög.För att få lite volym på fotöljen har jag använt chokladaskpapper som fyllnad.
Gjorde ett misstag då jag inte klädde långsidorna först och sedan kortsidorna.Skulle blivit mycket snyggare skarvar då.Skall försöka göra en till och göra det rätt.En tag gick utmärkt att fästa bak och den är en del av min vinst från scrap-perra.Snygg och ganska enkel att göra själv så det blir nog fler taghållare så småningom. 

11 kommentarer:

Stephi sa...

ojoj vilken fåtölj!!! Vilken rolig härlig idé

Carina sa...

Så snyggt och läckert:)
Trevlig Helg

Mikaela sa...

så läcker!!! vilket jobb!!

Lilla Pyssel Inger sa...

DETTA ÄR NÅGOT AV DET LÄCKRAST JAG SETT PÅ LÄNGE:) Fasen vad du kan och vad duktig du är:) Du inspirerar och ger mig alla möjliga idéer tack snälla:)
En "Tutorial" på denna skulle jag bli MYCKET glad för:)

Önskar dig en jättetrevlig fredag och helg:)

Ha det bäst och massor med kramar från Lilla Inger:)

Pippin sa...

Superläcker! Måste nog prova att göra en jag också.

Ziro sa...

Wow, jag blir alldeles mållös! Om du gör en till, kan du inte fota hur du gör då?

Riet sa...

SSo gorgeous Carina.

Hugs Riet.xx

♥Gry sa...

I'm speechless....

Såååå fin, syns du er superFLINK;0)og KREATIV <3

Ha ei flott helg!
klem

Elisabet sa...

Urläcker!! Pricken över i med de söta tofsarna!

Och ett stort grattis till den fina vinsten hos Scrap-Perra!

Jag sa...

Du är verkigen super duper ,,, var får du allt ifrån:) helt fantasikt!! WOW

Elisabet sa...

Så mycket fint här inne

FEEDJIT Live Traffic Feed