Bloggintresserade

torsdag 10 juni 2010

Svampar i min trädgård

Tre stycken flugsvampar (däribland en glad som jag format själv.)Får pryda en plats i min trädgård.
Använde en basketboll som jag delade på mitten.Pepsiflaskor får bli som stam.Lade hönsnät i botten och i flaskan (allt blir ganska tungt)för att det skall hålla bättre. Smorde in allt med matolja så det skall släppa lite lättare och det gjorde det!!!Hönsnätet som sticker ut var till fördel då jag skulle sätta fast dem i gräsmattan.Det bästa vore naturligtvis med några armeringsjärn så står de nog pall även vid stormstyrka......fniss!

När betongen torkat kommer det roliga nämligen att måla hela härligheten.
Den röda färgen tog slut och fanns inte att uppbringa i hela stan.Så det fick bli den färg som jag hade.

Bidrag nr 6 till Panduro Concrete Challenge

2 kommentarer:

Päivi sa...

Men oj Carina vad du har varit kreativ!!! Verkligen mycket snyggt, och att det dessutom är gjort av betong! Härligt!

Ha det bra! Kram!

Frideborg sa...

Dessa var ju jättehärliga. De var så fina och stora med. Superhäftigt. Kanske man ska prova på betong nån gång.

Kram Marina

FEEDJIT Live Traffic Feed